alkotók
Tersánszky J. Jenő örökösének engedélyét a Hofra Kft. közvetítette.
1888. szeptember 12-én született Nagybányán, Romániában. Baumgarten- és Kossuth-díjas magyar író, a huszadik századi próza jelentős alakja.
Főbb művei: A tavasz napja sütötte (1912), Viszontlátásra drága…(1916 ) Kakuk Marci ifjúsága (1922), Az őrült szerelme (1928), Az elveszett notesz (1932), Kakuk Marci a zendülők közt (1934), Majomszőrpárna (1938), Az ékköves melltű (1941), Szerelmi bonyodalom (1943), Új legenda (1944), Misi Mókus kalandjai (1953), Makk Marci hőstette (1956), Paprikás, a buta nyúl (1969)
Hadifogságban szerezett élményiről ír a Viszontlátásra drága című regényében, mely meghozta számára az írói népszerűséget. Ezután több műfajban is publikált, majd a színház világa felé fordult. Tersánszky Józsi Jenő Kakukk Marci és Misi Mókus alakjainak megteremtője. A Digitális Irodalmi Akadémia posztumusz tagja. 1969. június 12-én hunyt el Budapesten, 80 éves korában.
A Misi mókus musical zeneszerzője és hangszerelője.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen és a Madridi Királyi Zeneakadémián folytatta tanulmányait.
Több, mint 120 színházi előadás zeneszerzője. Az ország szinte minden színházában dolgozott már. Írt csecsemő-színházi előadást, és háborús drámát, telefonosjáték-zenét és reklámot is.
2022-től a Magyar Művészeti Akadémia alkotói ösztöndíjasa.
A Misi mókus musical ötlete már 2017 óta megfogalmazódott benne, de csak 2022-ben valósult meg. Cseh Dávid szövegírónak 2020-ban elküldött egy dalrészletet, ami azóta elveszett.
2022-ben Peller Károlynak megtetszett az ötlet és végül szerencsés csillagzat alatt, a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház számára megszületett a mű.
Music supervisora a macskája, Isabelle.
Hobbija a páfrány nevelés.
1996-ban született Pécsett, Nagynyárádon nőtt fel. A zene szeretete gyerekkorától elkísérte, szülőfaluja művészeti egyesületének életében fiatal korától aktívan részt vett. Gyerekszereplőként Gimesi szerepét alakította a Pécsi Nemzeti Színház „Légy jó mindhalálig!” című előadásában. Zeneiskolát végzett, és évekig tanult a Magyar Hajnal Énekstúdióban.
A Budapesti Operettszínházban már a Pesti Broadway Stúdióban végzett tanulmányai alatt is fontos feladatokat kapott, majd 2017-ben kapta első főszerepét, Quasimódót, az “A Notre Dame-i toronyőr” című musicalben. Ugyanezen évben övé lett az Évad legígéretesebb fiatal tehetségének járó Marsallbot-díj. A Stúdió elvégzése után az Operettszínházban és több, másik színházban is fontos szerepek vártak rá.
Színészi pályája mellett dalszövegíróként és műfordítóként is dolgozik, munkáit több fővárosi és vidéki teátrumban is játsszák.
1979-ben született Budapesten. 1998 óta a Budapesti Operettszínház egyik vezető szólistája. Ezzel párhuzamosan marketing- és reklámmenedzseri képesítést szerezett.
Több rendezés és koreográfusi munka is áll a háta mögött. Rendezői munkái közül kiemelkedik a Tatabányai Jászai Mari Színházban 2012-ben A régi nyár, valamint a Szegedi Nemzeti Színházban 2019-ben rendezett Mágnás Miska című operett produkciója. A Budapesti Operettszínházban bemutatott Oszi Boszi, a repülő nagyanyó című „mese-só”-t nem csak rendezőként, de íróként is jegyzi. 2019-ben a Debreceni Csokonai Színházban került bemutatásra Kálmán Imre: Csárdáskirálynő című operettjének legújabb változata, amelynek átdolgozásához a jogtulajdonosok és az örökösök a legnagyobb elismeréssel gratuláltak.
A Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház felkérésére 2022-ben családi musicalt írtak Tersánszky Józsi Jenő Misi mókusából Nyirtai László zeneszerzővel és Cseh Dávid Péter dalszövegíróval.
„Mindig is ámulatba ejtett, ahogy egy színművész a beszédével, a hangjával, a játékával, el tudja varázsolni a közönséget, úgy egy táncművész a testén keresztül hogyan képes szintén érzelmeket, történeteket közvetíteni a nézők felé. No, és ha mindez egyszerre találkozik a zenés színház-, pontosabban a musical műfajának színpadán, akkor az hogyan tud egy csodálatosan lenyűgöző libabőrözős élményt nyújtani.
Jómagam ezt a lúdbőrös varázslatot keresem és hozzá olyan koreográfiákat igyekszem megalkotni, melyeket látván a tánc, gyönyörű összhangba kerül a zene dallamvonalával, a szereplők lelkületével, a páratlan látványvilággal, valamint Misi mókus kalandos történetével.”
„Széll Tímea vagyok, az előadás díszlet- és jelmeztervezője, és a fejbábok készítője, amik a darabban személyes kedvenceim.
Jelenleg a Magyar Képzőművészeti Egyetem mesterszakos hallgatója vagyok, látványtervező művész szakon. Peller Károly, a produkció rendezője, nagy szerencsémre támogatja a fiatal, pályakezdő művészeket, nekem is ez a darab az első nagyszínházas tervezésem. A produkcióban részt vevő emberek diverzitása egy igazán jó, friss, és mindig aktuális musical létrejöttéhez vezetett, amit minden korosztály élvezni tud. Imádtam a tervezési folyamatot, de természetesen a jelmezeim, a tereim csak a színészek játékától válik élővé, így válik egy igazán jó előadássá.
Peller Károly mentorsága, az engem segítő hihetetlen tudású emberekből álló műszak, és a közös munka ennyi tehetséges művésszel, nekem hihetetlen élmény volt, és marad, mindaddig, amíg játsszák. Remélem, ez minél több ideig így lesz, hogy mindenki, kicsik nagyok megismerhessék Misit, és a barátait. A darab premieréhez készítünk egy színezőt is a rajzaimból, remélem, tetszeni fog nektek!”
munkatársak
Görgényi Tibor –
művészeti titkár
Peller Károlyné Klári –
jegyértékesítés
Műszaki stáb (Propeller Team Kft.)
Fazekas László – műszaki vezető
Pintér Krisztina – ügyelő, mikroportos
Szeretva Renáta – fodrász, sminkes
Kun Zsuzsi – öltöztető
Kovács Norbert és csapata – díszítők
Műszaki stáb (RaM-ArT Színház)
Gőcze Péter – műszaki vezető
Rácz Dániel – hangmérnök
Szakály Borisz – világosító
Kollár Péter – forgó kezelő
Szabó Geri – zsinóros
támogatónk
Mihálkovics Edit és Kósi Gábor
Logó és plakát tervező: Balogh Zsolt
A portré fotókat készítette: Szkárossy Zsuzsa
Tersánszky fotóját készítette: Bérci László – Baja
A próba- és előadásképeket készítette: Szobonyai Patrícia
A videókat készítette: Surányi Krisztián